Lursta – varumärket med hjärtat på rätta stället
Varför har hon lagt upp en bild på en stekpanna?
När du fortsätter läsa får du reda på det. Dessutom får du några tips på hur du kan förmedla själ och hjärta i ditt varumärke.
Så till stekpannan som såklart inte är vilken stekpanna som helst utan Årets VINNARE av Formex Sustainability Awards!
Den heter ARVET och är ett samarbete mellan kocken Stefan Ekengren och min kund Lursta Cast Iron. ARVET är en pannkakslagg som ska användas varje gång det vankas pannkakor, generation efter generation.
Varje panna skapas med lokalt återvunnet skrot och kompletteras med material från deras eget gjuteri och spill från grannfabriken. Verklig cirkulär ekonomi och hållbarhet in action!
Lursta, era produkter, medarbetare och varumärke är en pärla – sällsynta, fyllda med själ, historia och så mycket hjärta. Jag ser fram emot att fortsätta hänga med er. Fira mycket nu Andreas Stridkvist och gänget.
3️ varumärkeslärdomar från Lursta
Lyft fram arvet
Att omfamna och lyfta fram arvet bakom bolag och produkt skapar genuinitet och djup.
Jobba med hållbarhet på riktigt
Lursta går bortom prat om hållbarhet. De visar att hållbarhet kan integreras i hela produktionsprocessen. Alla kan inte göra allt men alla kan bli lite bättre, do it!
Lyft människorna (och platsen)
Berätta storyn om personerna bakom. Vilka är de? Vad är deras passion, drivkraft och tanke med respektive produkt. Det bygger en känsla av närhet till varumärket.