kunskap och inspiration
Blogg
Sagans återkomst -så skapar du berättelser
Sagans återkomst -så skapar du berättelser Sagans återkomst – ge företagskommunikationen nytt liv och trollbind dina kunder Det var en gång ett ord som hette storytelling. Det...
Två öron och en mun – konsten att lyssna för att skapa affärer
Två öron och en mun - konsten att lyssna för att skapa affärer Efter många år på kundsidan har jag haft otaliga möten med konsulter som tävlat i grenen att berätta mest om sig...
Marknadsföring i motvind
Marknadsföring i motvind Företag som fortsätter med marknadsföring i tuffa tider vinner på lång sikt. Särskilt om de fokuserar på långsiktigt varumärkesbyggande i stället för...
Lursta – varumärket med hjärtat på rätta stället
Lursta - varumärket med hjärtat på rätta stället Varför har hon lagt upp en bild på en stekpanna? När du fortsätter läsa får du reda på det. Dessutom får du några tips på hur du...
Få ditt varumärke att leva – 4 tips för mindre och nyare bolag
Få ditt varumärke att leva – 4 tips för mindre och nyare bolag Många företag, särskilt större organisationer med lång historia, brottas ofta med en konstig uppdelning mellan...
Sammanslagning av två bolag – 5 tips!
Sammanslagning av två bolag - 5 tips! Igår besökte jag en ny möjlig kund och pratade om vad man bör tänka på när man ska slå ihop två bolag. Medan reflektionerna är färska i...
Fokusera på rätt saker. Få energi och nå dina mål.
Formen anpassas efter ditt behov och hur stort engagemang du vill lägga på att lösa dina utmaningar.
Allt börjar med ett Hej!
Våra tjänster
Differentiering
Företag med ett brett utbud av produkter eller kompetenser har ofta svårt att positionera sig som experter på en konkurrensutsatt marknad. Vi hjälper er att sticka ut genom att identifiera och förfina en unik nisch, baserad på er styrka och det kunderna efterfrågar just nu.
Läs mer
Värdeerbjudande & paketering
Kunder betalar inte för en produkt eller tjänst. Dom betalar för värdet som produkten eller tjänsten skapar.
Vad är då ert värde, hur paketerar ni det och lyckas ni förmedla det till era kunder?
Läs mer
Förändringsledning
Förändringstakten har aldrig varit högre. Att identifiera och påbörja förändringar är sällan utmaningen – det som sätter företag på prov är att genomföra förändringar som blir accepterade, förankrade och som faktiskt leder till den effekt man önskar.
Läs mer
Coachning & ledarstöd
Åtta av tio ledare känner sig ensamma. Är du en av dom?
Som ledare förväntas du fatta beslut, nå resultat, driva dig själv framåt och inspirera andra.
Stannar du upp ibland och funderar på hur det går eller hur det känns?
Läs mer