tjänster | Differentiering

Vad erbjuder ni som kunderna behöver just nu?

Företag med bred kompetens står ofta inför utmaningen att positionera sig som experter på en alltmer konkurrensutsatt marknad. Friendly Advice hjälper er att sticka ut genom att identifiera och förfina er nisch – en nisch som bygger på vad ni gör bäst och vad era kunder faktiskt efterfrågar just nu.

Att fokusera på en marknadsaktuell nisch är nyckeln till att öppna dörren till den där viktiga första kontakten med kunderna. När relationen väl är etablerad blir det betydligt enklare att visa upp och sälja in andra delar av ert erbjudande.

Processen fokuserar på att hitta det som gör er unika och efterfrågade. Samtidigt skapas ett internt engagemang där hela organisationen står bakom den nya riktningen.

Resultatet? En tydlig position som håller, både internt och på marknaden.

Exempel på vad du kan få hjälp med:

Facilitering: Ledning av processen att samla in insikter – både externa och interna – för att identifiera och definiera en tydlig nisch.

Marknadspositionering: Ta fram en tydlig position som gör att rätt kunder hittar er och förstår varför de ska välja just er. Arbetet handlar om att nå igenom bruset med ett budskap som är relevant för era målgrupper, samtidigt som varumärkets visuella och språkliga uttryck stärks för att skapa förtroende och intresse.

Internt engagemang och commitment: Säkerställa att hela organisationen står bakom den nya riktningen genom att skapa förståelse, stolthet och engagemang. Genom tydlig kommunikation, hantering av eventuellt motstånd och praktiska verktyg integreras det nya fokuset i det dagliga arbetet.

Behöver ni hjälp? Allt börjar med ett Hej! Hör av dig så tar vi ett första samtal.

Allt börjar med ett Hej!

Andra tjänster

Värdeerbjudande & paketering

Kunder betalar inte för en produkt eller tjänst. Dom betalar för värdet som produkten eller tjänsten skapar.

Vad är då ert värde, hur paketerar ni det och lyckas ni förmedla det till era kunder?

Läs mer

Coachning

Åtta av tio ledare känner sig ensamma. Är du en av dom? 

Som ledare förväntas du fatta beslut, nå resultat, driva dig själv framåt och inspirera andra.

Stannar du upp ibland och funderar på hur det går eller hur det känns?

Läs mer

Förändringsledning

Förändringstakten har aldrig varit högre. Att identifiera och påbörja förändringar är sällan utmaningen – det som sätter företag på prov är att genomföra förändringar som blir accepterade, förankrade och som faktiskt leder till den effekt man önskar.

Läs mer